
Les motocicletes creen records
LES MOTOCICLETES CREAN RECORDS
La DAX, un icona que va marcar una època, ha tornat per deleitar-nos un cop més. Originària de finals dels anys 60, aquesta petita meravella conserva totes les característiques que la van convertir en una llegenda: el seu tamany compacte, el seu motor fàcil de manejar i la seva direcció lleugera, la qual la fa encara més atractiva en l'actualitat.
En aquesta nova versió, hem augmentat la seva potència i hem millorat el seu xassís, suspensió i frens, mantenint sempre la seva essència original. Perquè, al final del dia, la DAX sempre ha estat sinònim de diversió al manillar i d'un estil de conducció relaxat i despreocupat.
Les motocicletes no només són vehicles, sinó que són generadores de moments inoblidables i d'experiències màgiques. La sensació de llibertat en girar l'accelerador per primera vegada, l'emoció al avançar per la carretera, la individualitat que et brinda cada viatge. Això és precisament el que fa única a la DAX: la seva capacitat per obrir les portes de la motocicleta a qualsevol persona, amb el seu autèntic i encantador estil.
Aquesta és una petita moto resistents amb pneumàtics adequadament gruixuts: 120 mm d'ample a la part frontal i 130 mm a la part posterior, per a una adherència segura en terrenys irregulars.
Ideals per a tot nivell d'experiència de conducció, els frens proporcionen una potència de frenada eficaç, amb el benefici del suport d'ABS per gestionar la frenada en qualsevol condició.
Els LED rodons al far circular aporten encara més atractiu. Els intermitents davanters també fan les vegades de llums de posició, la qual cosa millora la visibilitat per als altres usuaris de la via.
La Dax és una autèntica icona dels 70, portada de nou a l'actualitat amb un gran rendiment en una moto petita. Pilotar mai s'ha vist ni sentit millor.
Un seient baix i un manillar ample i elevat fan que la direcció sigui lleugera i molt equilibrada, especialment a baixa velocitat. També hi ha espai més que suficient per a un passatger.
Utilitzar el motor, silenciós i de baix consum, és un plaer. L'embragatge centrífug afegeix el twist-and-go per a un millor maneig en els canvis de marxa. Només mou-te i gaudeix.
Diàmetre x carrera (mm) | 50 x 63,1mm |
Sistema alimentació combustible | Sistema d'injecció electrònica de gasolina (PGM-FI) |
Relació de compressió | 10:1 |
Cilindrada (cm³) | 124cc |
Tipus de motor | 4 temps, 2 vàlvules SOHC, refrigerat per aire |
Potència màxima | 6,9kW (9.4 CV) @7.000rpm |
Par màxim | 10,8Nm @5.000rpm |
Arrencada | Elèctrica |
Emisions de CO₂ (g/km) | 35g/km |
Capacitat d'oli | 1L |
Nivell de soroll (dB) | 69dB |
Sistema frenat delanter | 1 disc Ø 220mm d'accionament hidràulic i ABS amb IMU |
Sistema frenat posterior | 1 disc Ø 190mm d'accionament hidràulic |
Suspensió delantera | Forquilla USD (31mm), 100mm de recorregut d'eix |
Suspensió posterior | Doble amortidor, 102mm de recorregut d'eix |
Pneumàtic delanter | 120/70 x 12M/C 51L |
Pneumàtic posterior | 130/70 x 12M/C 56L |
Roda delantera | Fosa d'alumini, 5 radis |
Roda posterior | Fosa d'alumini, 5 radis |
Capacitat de la bateria (VAh) | 12V/3,5AH |
Angle de llançament | 24,9° |
Dimensions (LxAnxAl) (mm) | 1.760 x 760 x 1.020mm |
Tipus de xassís | Acer premsat, tipus espina de peix |
Capacitat de combustible | 3,8L |
Consum de gasolina (Litres) | 1,5L/100km |
Distància lliure al terra (mm) | 180mm |
Alçada del seient (mm) | 775mm |
Avanç (mm) | 84mm |
Distància entre eixos (mm) | 1.200mm |
Pes en marxa (kg) | 107kg |
Embragatge | Multidisc en bany d'oli i embragatge centrífug automàtic |
Transmissió final | Cadena |
Caixa de canvis | 4 velocitats rotativo |
Far delanter | LED |
Quadre d'instruments | LCD |
Pilot posterior | LED |